10 projektów, które (koniecznie) musisz zobaczyć

Clickbait mamy za sobą, a teraz: chcecie zobaczyć fajne, multimedialne projekty? Będzie o grach wideo, ale nie tylko!

Prezki w sieci o tym jak w gry (kiedyś: Game On) to druga odsłona sceny dla młodych twórców i twórczyń, na której mogą przybliżyć tworzone przez siebie projekty. Będą z nami zarówno studenci, jaki samoucy i freelancerki.

Animacja, grafika 2D i 3D, concept art, level design, muzyka i dźwięki do gier, prototypowanie, czy inne związane z grami wideo lub szeroko rozumianymi mediami interaktywnymi projekty – na wydarzenie można było zgłosić najróżniejsze prezki i najróżniejsze prezki zgłoszone zostały!

Prezentacje dostępne będą online na stronie festiwalu od 24 do 26 września. Ponadto odbędzie się spotkanie z autorkami i autorami, które poprowadzi Magdalena Cielecka (kierowniczka produkcji w Anshars Studios).

Dr Livingstone, I Presume?
(w produkcji)

Puzzle game dla jednego gracza z perspektywy pierwszoosobowej. Wcielamy się w historyczną postać dziennikarza Henry’ego Stanleya, który eksplorując tajemniczy budynek, pełen zamkniętych drzwi i niecodziennych przedmiotów, musi zmierzyć się z zagadkami by utorować sobie drogę do zaginionego doktora.

Kamil Mówiński – zaczynał od budowania silników do gier webowych i współpracy z jednym z największych twórców gier w Polsce – firmą Techland. Dziś, pod własną banderą Vulpesoft, zarządza kilkunastoosobowym zespołem gamedevowym.

Autorska postać w świecie Dungeon & Dragons
(2020)

Praca polega na zaprojektowaniu i wykonaniu autorskiej postaci osadzonej w uniwersum tabletop RPG Dungeons&Dragons (w 5. edycji) do gry komputerowej (na Unreal Engine). Wynikiem pracy jest interpretacja mechaniki gry fabularnej na język graficzny: od concept artu po oteksturowany, zanimowany i zoptymalizowany pod kątem silnika gry model postaci 3D.

Martyna Grzybek – tegoroczna absolwentka Wyższej Szkoły Technologii Informatycznych w Katowicach. Pasjonatka gier RPG: komputerowych i tabletop. Posiada kilkuletnie doświadczenie w projektowaniu graficznym i UX, rozwija się w kierunku 3D Character Artist.

Bloki
(w produkcji)

Bloki to platforma internetowa pozwalająca użytkownikom brać czynny udział w procesie projektowym modernizacji wielkiej płyty.

Bartosz Seifert – projektant interakcji zajmujący się nowymi mediami, produktem i rozwojem konceptu.

Lucy Fair
(2019)

Projekt postaci inspirowanej Boską Komedią Dantego. Jest to stworzenie posiadające ludzkie ciało – miejscami kościste, a miejscami ze zwisającą skórą – oraz trzy głowy kształtem przypominające łby psów rasy bullterier. Ciało to nie posiada żadnych elementów sugerujących płeć. Tekstury inspirowane są niedoskonałościami ludzkiej skóry i tworzywami sztucznymi.

Aneta Sieniawska – główne obszary działania to malarstwo, grafika 3D i projekty interaktywne. Wychowana na punku i internecie. Zainteresowania: szamanizm, transhumanizm i roboty.

BETON BRUT v.089
(w produkcji)

Próba odtworzenia katowickiego dworca kolejowego (projektu architektów: Wacława Kłyszewskiego, Jerzego Mokrzyńskiego i Eugeniusza Wierzbickiego, tzw. „warszawskich tygrysów”) w stanie na rok 1989. Projekt oparto na podstawie planów, fotografii i wspomnień. Na dalszym etapie prac planowana jest interaktywna mapa dworca w VR.

Łukasz Kufa – urodzony w Katowicach miłośnik technologii, sztuki i plakatu XX w. Od lat projektuje ilustracje i plakaty w dwóch i trzech wymiarach. Poszukuje inspiracji w zapomnianych technologiach oraz miejscach.

Przestrzeń eksploracji (VR)
(w produkcji)

Surrealistyczny świat z jego własnymi prawami natury, gdzie tajemnicze istoty przystosowane są do dziwnego klimatu i krajobrazu. Ruchome elementy kreują własne ekosystemy. Podróżowanie po nieokreślonym terytorium daje wiele możliwości eksploracyjnych. Przestrzeń, odbicia lustrzane, światła stają się iluzją. Projekt tworzy doznania estetyczne, z których wyłania się głęboko osobisty zmysł.

Justyna Urbanek – studentka V roku malarstwa na ASP w Katowicach. Zajmuje się: malarstwem, animacją, VR.

Poczekalnia
(2019)

Satyryczne spojrzenie na społeczne reakcje w pomieszczeniu szeroko definiowanej poczekalni, np. medycznej. Czas oczekiwania w kolejce i irytacja z tym związana wywołują podobne uczucia. Praca oddaje własne obserwacje takich zdarzeń, a całość ma interaktywną formę – reagującą na dźwięk, ruch, gesty oraz liczbę osób w pomieszczeniu.

Michał Menkarski – student II roku na Wydziale Intermediów ASP w Krakowie. Obecnie zajmuje się: malarstwem, rysunkiem, grafiką 3D, filmem eksperymentalnym, mediami interaktywnymi, VR i sztuką performance. Główne wątki, które porusza w swoich pracach to: natura, reklama i moda.

TAL_01
(w produkcji)

Wirtualna dzielnica miasta, zbudowana za pomocą motywów wyłaniających się z realnej przestrzeni kamienicy “Pod śpiewającą żabą”, która mieści się w Krakowie. Cały projekt realizowany jest w VR, a dalsza część zakłada 3-dniowe fizyczne działania artystyczne w ramach Poznań Design Festiwal, gdzie przestrzeń dzielnicy przedstawiona zostanie za pomocą dymu, laseru, wody, światła i luster.

Michał Menkarski – student II roku na Wydziale Intermediów ASP w Krakowie. Obecnie zajmuje się: malarstwem, rysunkiem, grafiką 3D, filmem eksperymentalnym, mediami interaktywnymi, VR i sztuką performance. Główne wątki, które porusza w swoich pracach to: natura, reklama i moda.

Drzewa
(2020)

Interaktywna praca przeznaczona dla dwójki uczestników, którzy za pomocą tonu dźwięku wspólnie odblokowują możliwość obejrzenia lekko surrealistycznej animacji. Praca jest dziełem intermedialnym – łączy ze sobą sferę dźwiękowej interakcji, filmu oraz projektowania 3D. Inspiracją był tekst artystki Weroniki Dąbrowskiej i jej przemyślenia na temat natury i roli drzew.

Michał Menkarski – student II roku ASP w Krakowie, zajmuje się: malarstwem, rysunkiem, grafiką 3D i VR, najczęściej wokół tematów: natura, reklama, moda; Kuba Dolny – student II roku ASP w Krakowie, zajmuje się: malarstwem, komiksem, animacją i performance, poruszając tematy: wody i przestrzeni.

Odgłos
(2020)

Krótka, interaktywna gra-etiuda, prowadząca gracza przez świat pełen dziwacznych instrumentów i dźwięków. Wykonana techniką animacji poklatkowej i udźwiękowiona w całości utworami pochodzącymi ze Studia Eksperymentalnego Polskiego Radia, przenosi proces twórczy artystów SEPR na język gier i łamigłówek, a także przybliża historię muzyki elektronicznej.

Holy Pangolin – dwuosobowe studio Agaty NawrotSebastiana Krzyszkowiaka specjalizujące się w grach nietypowych, inspirowanych przyrodą, opowiadających humorystyczne historie przeplatane trudnymi emocjami.

Organizatorami wydarzenia są instytucja kultury Katowice Miasto Ogrodów oraz Miasto Katowice.