Co chcieliście wiedzieć o grach wideo, a baliście się zapytać?

Dlaczego spacją się skacze? Co ma teatr do gier? O co chodzi z tą przemocą? „Spacją się skacze” to nowy projekt Drzwi Zwanych Koniem, który przybliży nam inne spojrzenie na gry wideo. Projekt wystartował 12 października i dostępny jest na stronie: spacjasieskacze.pl, gdzie czeka na nas seria wideoesejów, podcastów i artykułów o grach wideo.
Wespół z jednymi z najciekawszych głosów o grach w Polsce: Martą Tymińską (Uniwersytet Gdański), Pawłem Schreiberem (Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy), Tomaszem Z. Majkowskim (Uniwersytet Jagielloński) i Jackiem Wandzlem (Ars Independent Festival) przygotowano cykl multimediów krytycznie spoglądających na medium. W sumie czeka na nas na dzień dobry: 210 minut podcastów, 100 minut wideoesejów oraz 35 stron artykułów.

Ze wszystkimi treściami zapoznać można się bezpłatnie na stronie: spacjasieskacze.pl.

Warto też nadmienić, że materiały zostały opracowane pod kątem dostępności (m.in. napisy dla słabosłyszących i niesłyszących, transkrypcje audio i wideo, uproszczone wersje tekstów i wersje audio).

– Mimo tego, że większość z nas gra w gry – trzy czwarte Polek i Polaków! – to rozmawiamy o nich zazwyczaj przez pryzmat rozrywki lub produktu konsumenckiego czy biznesowego. Nie zdarza nam się zastanowić, dlaczego w city builderach projektujemy wyłącznie kapitalistyczne miasta na prawie amerykańskim, ani czemu podstawową mechaniką w grach AAA jest zawsze walka, a większość bohaterów chyba miało wspólnych rodziców, bo wyglądają tak samo. Może czas o tym porozmawiać w końcu? – dodaje Bartek Sołtysik, współtwórca projektu.

Organizatorem projektu jest Spółdzielnia Socjalna Honolulu – przedsiębiorstwo społeczne prowadzące w Katowicach integracyjną klubokawiarnię Drzwi Zwane Koniem, która obok reintegracji zawodowej osób wykluczonych i smacznej gastronomii, zajmuje się działalnością kulturotwórczą.

Ars Independent wspiera i patronuje projektowi!

Projekt dofinansowano ze środków Narodowego Centrum Kultury w ramach programu „Kultura w sieci”.