Grasz?

Zapraszamy na panel dyskusyjny Grasz?, który w tym roku poruszać będzie zagadnienia krytyki i estetyki gier wideo. Marzena Falkowska spróbuje odpowiedzieć na pytanie: po co potrzebujemy krytyków? Magda Cielecka wraz z Jakubem Dvorským przedstawią nam natomiast różne aspekty estetyki w grach elektronicznych – od warstwy wizualnej, aż po rozgrywkę. Multimedialne prezentacje zakończy wspólna debata ze słuchaczami.

Marzena Falkowska / Altergranie
“Marudy i ważniacy: po co potrzebujemy krytyków gier?”

Magdalena Cielecka / Artifex Mundi
“Poza wizualnym – estetyka rozgrywki”

Jakub Dvorský / Amanita Design
„Indie Menu”

Moderator dyskusji: Bartosz Kłoda-Staniecko / Uniwersytet Śląski

Panel dyskusyjny i debata prowadzone będą w języku angielskim.

Marzena Falkowska

Autorka bloga Altergranie, o grach i ich kulturze. Publikowała m.in. na łamach Jawnych Snów i Technopolis. Współpracuje z magazynami Dwutygodnik i Pixel. Zainteresowana grami jako środkami autorskiej ekspresji, nośnikami nieoczywistych emocji oraz treści społecznych i osobistych. Grywa zarówno w popularne produkcje głównego nurtu, jak i eksperymentalne tytuły niezależne. Uwagę krytyczną poświęcając głównie tym drugim. Prelegentka podczas konferencji Grasz? w ramach Ars Independent Festival 2014.

Magdalena Cielecka

Producentka gier w katowickim studiu Artifex Mundi oraz doktorantka Instytutu Sztuk Audiowizualnych Uniwersytetu Jagiellońskiego. W swych zainteresowaniach badawczych oscyluje pomiędzy historią rozwoju gier przygodowych a projektowaniem relacji na linii protagonista – gracz. Nie czeka na Obywatela Kane’a gier wideo. Jeśli akurat nie ogrywa nieznanych nikomu, a frapujących, produkcji, to z pewnością zamęcza kolejny tytuł BioWare.

Jakub Dvorský

Urodzony w Brnie w 1978 roku. Swoją przygodę z grami rozpoczął w wieku piętnastu lat. W 2003 roku ukończył Akademię Sztuk Pięknych w Pradze ze swoją grą Samorost (wykonaną we Flashu) jako projektem dyplomowym. W tym samym roku założył Amanita Design, małe studio niezależne zajmujące się głównie tworzeniem przygodowych gier 2D. Poza Samorostem studio zasłynęło też dwoma innymi tytułami: Machinarium i Botanicula. Jakub Dvorský pracował także przy scenografii filmu kukiełkowego Jana Svěráka Kuki powraca (Kuky se vrací).

Wydarzenie realizowane we współpracy z Czeskim Centrum.

Konkurs Czarny Koń

Konkurs pełnometrażowych debiutów i filmów drugich

Konkurs Czarny Koń Animacji 1/3

Konkurs krótkometrażowych animacji

Konkurs Czarny Koń Animacji 2/3

Konkurs krótkometrażowych animacji

Konkurs Czarny Koń Animacji 3/3

Konkurs krótkometrażowych animacji

Dać mu szansę!

Set animacji, spośród którego widzowie wybiorą film, który dołączy do konkursu Czarny Koń Animacji

Konkurs Czarny Koń Gier Wideo

Konkurs nowych gier wideo. Partnerem technologicznym wystawy jest PCStore

Przeglądy jurorskie

Barczyk, Van Elmbt, Dębski, Verveake, Dvorský. Filmy, animacje, gry wideo.

Out of Competition

Zmysłowe kino z trzech kontynentów. Debiuty i filmy drugie poza konkursem.

Głośniej

Nie bacząc na koszty i opinie. Filmy i dokumenty muzyczne z całego świata

Grasz?

Projektant, producentka, publicystka. Dyskusja o krytyce i estetyce gier wideo

Obok

Nie tak całkiem zmyślone. Peryferia teledysku. Gra w animację.

Scena muzyczna

Sety z kasety, kieszonkowe jam session, berliński pop i katowicki house. Koncerty, live acty, sety DJ-skie

Wydarzenia towarzyszące

Animacje z Budapesztu, przygodówki z Katowic, osobliwości z VR