Jak powstają gry wideo? Game On!

Jeśli chcielibyście dowiedzieć się więcej o powstawaniu gier wideo, zobaczyć i posłuchać na żywo młodych studentek i studentów projektujących dla branży, albo szukacie współpracowników do Waszego studia – Game On to wydarzenie dla Was!

Game On to nowy format na Ars Independent, towarzyszący odbywającej się już po raz trzeci Nocnej Giełdzie Gier Wideo. Dotychczas Nocna Giełda dawała platformę do spotkania się graczy i autorek gier. W tym roku – za sprawą Game On – swoje miejsce znajdą też studenci i studentki tworzący w dziedzinach takich jak: animacja, grafika 2D i 3D, concept art, level design, muzyka i dźwięki do gier, prototypowanie, czy innych związanych z grami wideo. Game On to otwarta scena, na której młodzi artyści i artystki multimedialnie zaprezentują swoją twórczość festiwalowej publiczności.

Wydarzenie odbędzie się w festiwalowy piątek 27 września od godz. 20.00 w Katowice Miasto Ogrodów.

Kogo zobaczymy? Z jakim projektem?

StoryboARder (w produkcji), Magdalena Mojsiejuk
Projekt licencjacki mający na celu badanie produkcji storyboardów dla gier wideo i połączenie tego procesu z technologią rozszerzonej rzeczywistości, z użyciem silnika Unity wraz z rozszerzeniem Vuforia.

Depresja. Personalizacja zaburzenia psychicznego w modelu 3D (2019), Magdalena Błaszczyk
Celem projektu było samodzielne stworzenie modelu 3D jako autorskiej personifikacji depresji. Pozwoliło to autorce na przeżycie osobistego katharsis. Postać była projektowana po researchu wśród osób dotkniętych tym zaburzeniem psychicznym.

Sonata Księżycowa (2018), Wiesława Ruta
Sonata Księżycowa to gra w technologii flash, powstała jako projekt semestralny z przedmiotu Multimedia na 2. roku Sztuki Nowych Mediów (kierunek Grafika) w PJATK w Warszawie. Inspiracją dla tytułu była mechanika gry “GOROGOA”. Grze towarzyszy krótka animacja pod tym samym tytułem (będąca projektem semestralnym z przedmiotu Animacja 2D).

Doomed Molecular Waste (2018), Dominika Wollman
Doomed Molecular Waste to wideoklip do utworu Bartosza Zaskórskiego aka Mchy i porosty. Teledysk ukazuje emocje i nastroje autorki w formie krajobrazu, który przemierza kamera, tworząc chronologiczny zapis z podróży. Praca powstała w większości na Unreal Engine, gdzie zbudowano level i nakręcono ujęcia, złożone następnie w Adobe Premiere. Teledysk był dyplomem licencjackim obronionym w 2018 roku.

Light Away (2019), Mateusz Dudek
LightAway to gra przeznaczona na urządzenia mobilne, podejmująca oryginalną mechanikę ochrony postaci przed światłem poprzez budowanie ścian. Gra stawia przed graczem zagadki zręcznościowo-logiczne.

Fallout Miami (w produkcji), Oliwia Białek
Fallout Miami to mod do gry „Fallout 4”, tworzony non-profit przez międzynarodowy team fanów serii. Zobaczymy m.in. grafiki koncepcyjne projektu i posłuchamy o doświadczeniu pracy nad concept-artem we współpracy ze scenarzystami, grafikami 3D, czy animatorami.

Ars Fabulae (w produkcji), Punk Notion
Gra, której akcja rozgrywa w opuszczonym teatrze, gdzie jego założyciel – nieżyjący już Narrator – rozmieścił teatralne maski, przenoszące nas w światy Spektakli. Każdy ze Spektakli przedstawia inny świat i operuje odmiennymi mechanikami gameplayowymi, odwołującymi się do wyobrażenia różnych emocji, które w przeszłości targały Narratorem. Gra wykorzystuje technikę malowania 3D w VR.

Organizatorami wydarzenia są instytucja kultury Katowice Miasto Ogrodów oraz Miasto Katowice.