3 h dla 3 min: komponowanie muzyki do “World of Tomorrow”

warsztaty z komponowania muzyki do filmu (90')
KOMPOZYTOR:   Michał Paduch
24.09 CZ 17.30 facebook, youtube WSTĘP WOLNY

Wyobraź sobie ulubiony film lub animację bez udźwiękowienia. Dialogi tracą na znaczeniu, efekty specjalne stają się nijakie; coś gwałtownego dzieje się na ekranie, lecz nie towarzyszy temu żadne napięcie, ani tym bardziej atmosfera. Tak wygląda wizualne dzieło bez dźwięków. Nie czujesz go. Jak to zmienić? Razem z Michałem Paduchem przyjrzymy się, jak komponować i produkować muzykę na przykładzie fragmentów fantastycznej animacji z pogranicza sci-fi pt. “World of Tomorrow” Dona Hertzfelda. Jest to historia małej dziewczynki, Emily, odbywającej daleką podróż do przyszłości. Tytuł zdobył aż 44 nagrody na największych festiwalach świata, oraz nominację do Oscara. Na uznanie zasłużyła nietypowa oprawa wizualna i fakt, że twórca zaprojektował animację z myślą o swojej córce – w oparciu o którą stworzył główną bohaterkę, wzorując się na jej spontanicznych reakcjach i nagraniach audio. Warsztaty odbędą się w oparciu o program Logic Pro X, będący drugim obok Abletona najpopularniejszym programem do tworzenia i komponowania muzyki.

Zobacz więcej:
„World of Tomorrow” na IMDb
Wywiad z reżyserem dla Indiewire

Michał Paduch

Twórca pod pseudonimem Pigeon Break. Czynny kompozytor, nieczynny pianista, miłośnik ptaków i mistrz spaghetti. Jego styl określono jako „post-traumatic electro freestyle”, a sam twierdzi, że produkuje gniewne piosenki dla rozgniewanych ludzi. Współtworzy Ciśnienie, Oondood / 00nd00d i Bękarty Bacha. Grał m.in. na Tauron Nowa Muzyka, Ars Independent Festival, Elektronarracjach, Innych Brzmieniach w Lublinie i w Teatrze Ochoty. Twórca muzyki do spektakli Krakowskiego Teatru Tańca, grupy Ruchomy Kolektyw, Art_Commited i Wydziału Teatru Tańca w Bytomiu. Nie znosi bluesa, wątróbki i braku poszanowania dla przecinka.