Nocna Giełda Gier Wideo

nocne spotkanie z grami i ich twórcami
28.09 PT 17.00 Katowice Miasto Ogrodów: hol wejściowy WSTĘP WOLNY

Podczas katowickiej Nocy Galerii po raz drugi już odbędzie się Nocna Giełda Gier Wideo: okazja do bezpośredniej, intensywnej konfrontacji graczy (zarówno tych hardkorowych, jak i całkiem niedzielnych) z młodymi twórcami niezależnych gier wideo. Na interaktywnych stanowiskach przygotowanych przez autorów wspólnie zobaczymy, co piszczy obecnie w polskim indie, a o czym będzie głośno dopiero po festiwalu.

Fuero Games Sp. z o.o. (POL) → “Bushy Tail”
„Bushy Tail” to gra narracyjna opowiadająca historię Małego Liska bez jednej łapki. Fabuła prowadzona jest przez troje dzieci, które zanurzając się w fikcyjnym świecie, mierzą się z różnymi nagłymi wyzwaniami, jednocześnie weryfikując swoje doświadczenia. Mały Lisek to ich bohater – dorasta, ewoluuje i adaptuje do rzeczywistości. Podczas rozgrywki, przedstawiony świat nieustannie się zmienia, w zależności od wiodącej narracją postaci, a gracz samodzielnie buduje fabułę oraz kolejne zdarzenia.

Varsav Game Studios S.A. (POL) → „Bee Simulator”
Poznaj świat widziany oczyma pszczoły! Konkuruj w pszczelich wyścigach, walcz z wrogami, zbieraj pyłek, szalej w pszczelim tańcu i swobodnie eksploruj świat gry inspirowany nowojorskim Central Parkiem. Czekają na Ciebie trzy różne tryby rozgrywki. Baw się z rodziną i przyjaciółmi – współdziałaj lub rywalizuj!

Haunted Tie (BEL) → “Domiverse”
Zawsze jest czas na jeszcze jedną rundkę w ten szybki i szalony imprezowy brawler dla 4 graczy. Każdy z wojowników posiada pokręconą zdolność, która jest trochę nie fair – wszystko więc polega na tym, by być trochę bardziej nie fair od znajomych. Wybierz więc ulubionego zawodnika i walcz z przyjaciółmi w bardzo szybkich i intensywnych meczach, gdzie każdy cios to nokaut! „Domiverse” najlepiej cieszyć się przy założeniu pewnej dozy delikatnej fizycznej przemocy pomiędzy przyjaciółmi tuż przed telewizorem.

Neurodio Games (POL) → „Numbala”
Numbala to gra edukacyjna pomagająca dzieciom w nauce matematyki. Została stworzona we współpracy z naukowcami z Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu i wykorzystuje zjawisko mentalnej osi liczbowej do kształtowania kompetencji matematycznych gracza. Dzięki pięknej grafice i wciągającej rozgrywce, Numbala przyciąga dzieci, a trening osi liczbowej zachodzi bez świadomego uczestnictwa gracza.

Helena Chojnowska (POL) → „Pętla”
Wykonana w Unreal 4 gra o charakterze eksperymentalnym, traktująca o depresji, poczuciu beznadziei, bezsilności, ale jednocześnie wahaniu przed zakończeniem życia. Gracz obserwuje, jako osoba trzecia, postać na skraju samobójstwa, będąc świadkiem pozbawionym mocy sprawczej. Gra próbuje przybliżyć, co czuje osoba pogrążona w chorobie, pokazać stan zastygnięcia i niemocy.

Pigmentum Game Studio (POL) → „Indygo”
„Indygo” to gra narracyjna z elementami gry przygodowej, rozgrywająca się w jednym pomieszczeniu. Opowiada historię malarza, który cierpi na depresję. Zaburzenie to stanowi główny motyw gry wraz z towarzyszącą mu izolacją. W grze rozwiązujemy zagadki, prowadzimy korespondencję i podejmujemy decyzję wpływające na rozwój wydarzeń. Tytuł ten podejmuje próbę przybliżenia tego, czego mogą doświadczać osoby cierpiące na zaburzenia nastroju.

Too Husky (POL) → „Mira”
„Mira” to słowiańska przygodówka point and click, w której szczególna uwaga jest poświęcona narracji. Docelowo będzie dostępna na platformę PC, a w przyszłości też na urządzenia mobilne. Głównym celem gry jest pokazanie naszej wizji mitologii słowiańskiej. „Mira” to też wybory, których dokonuje gracz, wpływając dzięki nim bezpośrednio na historię, a ostatecznie i na zakończenie gry. Chociaż oczywiście nie zabraknie też prostych zagadek.

Black Mouse sp. z o.o. (POL) → „Profundum”
„Profundum” to gra logiczno-przygodowa osadzona w steampunkowym świecie. Gracz manipulując mechanizmami opartymi o zębatki, łańcuchy czy maszyny parowe, otwiera drogę do kolejnych tajemnic opuszczonych wykopalisk. Gra zostanie wydana na popularne platformy VR, takie jak HTC Vive oraz Oculus.

Piotr Czech (POL) → no0NE
Wejdź do systemu, złam go, pokonaj. Wędruj między ukrytymi plikami, niedostępnymi dla zwykłych ludzi, a nawet maszyn. Stanowisz błąd, usterkę, którą należy jak najszybciej naprawić, więc uciekaj! Będzie tak piekielnie trudno, że nie dasz rady. Jedna wskazówka – nie mrugaj, po prostu, nie mrugaj, bo nie ma w tym tytule na to czasu. Uwaga! Z tym mruganiem to nie żart.

Piotr Czech (POL) → “Gravity”
Gravity to mobilna, zręcznościowa gra, w której wcielamy się w różnego rodzaju bryły. Naszym celem jest zdobycie jak największej ilości punktów oraz odblokowanie wszystkich dostępnych kostiumów dla gracza. Na drodze staną nam różnego rodzaju punkty, dopalacze, przeszkody… Wszystkiemu temu będziemy musieli się przeciwstawić tylko za pomocą zmiany grawitacji.

Piotr Czech & Frogkar (POL) → Paci-Fist
Nadszedł dzień walki o tytuł! Czas pokonać pokonać mistrza, jednak będzie musiał to osiągnąć bez wyprowadzenia choćby jednego ciosu. Że co?! Widzisz, boks nigdy nie był mocną stroną Żółwia Michigana, jednak jeśli jest coś co potrafi znakomicie – to wytrwać każdą przeciwność. Używając twardej głowy albo brzucha ze stali, unikaj każdego ciosu wymierzonego w Ciebie i nigdy się nie poddawaj!

Nano Games (POL) → „ZAMB! Redux”
Gra z gatunku action twin-stick shooter, połączona z tower-defense oraz możliwością grania w co-op na współdzielonym ekranie. Kierowana do 2 osób.

Little Bit Academy (POL) → “Babaturan”
Babaturan to interaktywna opowieść z trzema mini grami, w której gracz wciela się w kosmitów chcących zamieszkać na Ziemi. Problem w tym, że jako gospodarze nie jesteśmy za bardzo tolerancyjni. Kosmici chcą coś z tym zrobić i tu zaczyna się przygoda. Krótka forma traktująca o hejcie i nietolerancji. Gra produkcji ekipy WhizzKids ze szkoły Społecznej w Chorzowie pod opieką Little Bit Academy, utrzymana pixel-artowym stylu; wkrótce zostanie wydana na Androida.

Sperasoft, Keywords Studios (POL)
Grupa Keywords Studios jest globalnym dostawcą usług dla producentów gier, m.in. w zakresie zatrudnienia w branży. Obecnie operuje z 48 studiów w 20 krajach, na 4 kontynentach. Niedawno otwarli nowe studio w Katowicach.emocy pomiędzy przyjaciółmi tuż przed telewizorem.

Muzeum Historii Komputerów i Informatyki (POL)
Społeczne muzeum, które zabierze Was w czasie o ponad 40 lat w przeszłość. 40 lat, które wydają się być okresem krótkim, dobrze zapisanym w pamięci. Trzeba jednak zdawać sobie sprawę, że 40 lat w informatyce to kilka wieków w architekturze. W magazynie muzealnym zgromadziło ponad 3900 eksponatów, z czego oddanych już do dyspozycji jest ponad 550 sprawnych komputerów.