Prezki w sieci o tym jak w gry (kiedyś: Game On): showcase

multimedialne prezentacje
24.09 12.00 - 26.09 23.59 arsindependent.pl, youtube WSTĘP WOLNY

Na ubiegłorocznym Arsie zaaranżowaliśmy scenę dla młodych twórczyń i twórców, którym marzy się praca w game devie (lub okolicach) – zarówno tych z uczelni, jak również samouków i freelancerów. Tym razem scena jest wirtualna, ale idea pozostała taka sama. Znów możemy zobaczyć przekrój prezentacji poświęconych najróżniejszym multimedialnym, interaktywnym projektom z pogranicza gier wideo (i nie tylko). Wirtualna poczekalnia? Remake katowickiego dworca? Postaci z Dungeons&Dragons albo Boskiej Komedii? Dźwięki prosto z legendarnego Studia Eksperymentalnego Polskiego Radia? Mamy to wszystko!

Dr Livingstone, I Presume?

w produkcji
TWÓRCY: Kamil Mówiński, Vulpesoft
Puzzle game dla jednego gracza z perspektywy pierwszoosobowej. Wcielamy się w historyczną postać dziennikarza Henry'ego Stanleya, który eksplorując tajemniczy budynek, pełen zamkniętych drzwi i niecodziennych przedmiotów, musi zmierzyć się z zagadkami by utorować sobie drogę do zaginionego doktora.
Bartek Sołtysik
Kamil Mówiński
Zaczynał od budowania silników do gier webowych i współpracy z jednym z największych twórców gier w Polsce - firmą Techland. Dziś, pod własną banderą Vulpesoft, zarządza kilkunastoosobowym zespołem gamedevowym.

Autorska postać w świecie Dungeon s& Dragons

2020
TWÓRCZYNI: Martyna Grzybek
Praca polega na zaprojektowaniu i wykonaniu autorskiej postaci osadzonej w uniwersum tabletop RPG Dungeons&Dragons (w 5. edycji) do gry komputerowej (na Unreal Engine). Wynikiem pracy jest interpretacja mechaniki gry fabularnej na język graficzny: od concept artu po oteksturowany, zanimowany i zoptymalizowany pod kątem silnika gry model postaci 3D.
Bartek Sołtysik
Martyna Grzybek
Tegoroczna absolwentka Wyższej Szkoły Technologii Informatycznych w Katowicach. Pasjonatka gier RPG: komputerowych i tabletop. Posiada kilkuletnie doświadczenie w projektowaniu graficznym i UX, rozwija się w kierunku 3D Character Artist.

Bloki

w produkcji
TWÓRCA: Bartosz Seifert
Bloki to platforma internetowa pozwalająca użytkownikom brać czynny udział w procesie projektowym modernizacji wielkiej płyty.
Bartek Sołtysik
Bartosz Seifert
Absolwent Design Academy Eindhoven. Pasjonat nowych mediów rozwijający się w dziedzinie systemów interaktywnych i rozwoju konceptu.

LucyFair

2019
TWÓRCZYNI: Aneta Sieniawska
Projekt postaci inspirowanej Boską Komedią Dantego. Jest to stworzenie posiadające ludzkie ciało - miejscami kościste, a miejscami ze zwisającą skórą - oraz trzy głowy kształtem przypominające łby psów rasy bullterier. Ciało to nie posiada żadnych elementów sugerujących płeć. Tekstury inspirowane niedoskonałościami ludzkiej skóry i tworzywami sztucznymi.
Bartek Sołtysik
Aneta Sieniawska
Główne obszary działania to malarstwo, grafika 3D i projekty interaktywne. Wychowana na punku i internecie. Zainteresowania: szamanizm, transhumanizm i roboty.

BETON BRUT v.089

w produkcji
TWÓRCY: Łukasz Kufa, Tomasz Jagiełowicz (muzyka)
Próba odtworzenia katowickiego dworca kolejowego (projektu architektów: Wacława Kłyszewskiego, Jerzego Mokrzyńskiego i Eugeniusza Wierzbickiego, tzw. "warszawskich tygrysów") w stanie na rok 1989. Projekt oparty na podstawie planów, fotografii i wspomnień. Na dalszym etapie prac planowana jest interaktywna mapa dworca w VR.
Bartek Sołtysik
Łukasz Kufa
Urodzony w Katowicach miłośnik technologii, sztuki i plakatu XX w. Od lat projektuje ilustracje i plakaty w dwóch i trzech wymiarach. Poszukuje inspiracji w zapomnianych technologiach oraz miejscach.

Przestrzeń eksploracji (VR)

w produkcji
TWÓRCZYNI: Justyna Urbanek
Surrealistyczny świat z jego własnymi prawami natury, gdzie tajemnicze istoty przystosowane są do dziwnego klimatu i krajobrazu. Ruchome elementy kreują własne ekosystemy. Podróżowanie po nieokreślonym terytorium daje wiele możliwości eksploracyjnych. Przestrzeń, odbicia lustrzane, światła stają się iluzją. Projekt tworzy doznania estetyczne, z których wyłania się głęboko osobisty zmysł.
Bartek Sołtysik
Justyna Urbanek
Studentka V roku malarstwa na ASP w Katowicach. Zajmuje się: malarstwem, animacją, VR.

Poczekalnia

2019
TWÓRCA: Michał Menkarski
Satyryczne spojrzenie na społeczne reakcje w pomieszczeniu szeroko definiowanej poczekalni, np. medycznej. Czas oczekiwania w kolejce i irytacja z tym związana wywołują podobne uczucia. Praca oddaje własne obserwacje takich zdarzeń, a całość ma interaktywną formę - reagującą na dźwięk, ruch, gesty oraz liczbę osób w pomieszczeniu.
Bartek Sołtysik
Michał Menkarski
Student II roku na Wydziale Intermediów ASP w Krakowie. Obecnie zajmuje się: malarstwem, rysunkiem, grafiką 3D, filmem eksperymentalnym, mediami interaktywnymi, VR i sztuką performance. Główne wątki, które porusza w swoich pracach to: natura, reklama i moda.

TAL_01

w produkcji
TWÓRCA: Michał Menkarski
Wirtualna dzielnica miasta, zbudowana za pomocą motywów wyłaniających się z realnej przestrzeni kamienicy “Pod śpiewającą żabą”, która mieści się w Krakowie. Cały projekt realizowany jest w VR, a dalsza część zakłada 3-dniowe fizyczne działania artystyczne w ramach Poznań Design Festiwal, gdzie przestrzeń dzielnicy przedstawiona zostanie za pomocą dymu, laseru, wody, światła i luster.
Bartek Sołtysik
Michał Menkarski
Student II roku na Wydziale Intermediów ASP w Krakowie. Obecnie zajmuje się: malarstwem, rysunkiem, grafiką 3D, filmem eksperymentalnym, mediami interaktywnymi, VR i sztuką performance. Główne wątki, które porusza w swoich pracach to: natura, reklama i moda.

Drzewa

2020
TWÓRCY: Michał Menkarski, Jakub Dolny
Interaktywna praca przeznaczona dla dwójki uczestników, którzy za pomocą tonu dźwięku wspólnie odblokowują możliwość obejrzenia lekko surrealistycznej animacji. Praca jest dziełem intermedialnym - łączy ze sobą sferę dźwiękowej interakcji, filmu oraz projektowania 3D. Inspiracją był tekst artystki Weroniki Dąbrowskiej i jej przemyślenia na temat natury i roli drzew.
Bartek Sołtysik
Michał Menkarski, Jakub Dolny
Michał - student II roku ASP w Krakowie, zajmuje się: malarstwem, rysunkiem, grafiką 3D i VR, najczęściej wokół tematów: natura, reklama, moda; Kuba - student II roku ASP w Krakowie, zajmuje się: malarstwem, komiksem, animacją i performance, poruszając tematy: wody i przestrzeni.

Odgłos - czyli grywalne Studio Eksperymentalne Polskiego Radia

2020
TWÓRCY: Holy Pangolin (Agata Nawrot, Sebastian Krzyszkowiak)
Krótka, interaktywna gra-etiuda, prowadząca gracza przez świat pełen dziwacznych instrumentów i dźwięków. Wykonana techniką animacji poklatkowej i udźwiękowiona w całości utworami pochodzącymi ze Studia Eksperymentalnego Polskiego Radia, przenosi proces twórczy artystów SEPR na język gier i łamigłówek, a także przybliża historię muzyki elektronicznej.
Bartek Sołtysik
Agata Nawrot, Sebastian Krzyszkowiak
Holy Pangolin to dwuosobowe studio Agaty Nawrot i Sebastiana Krzyszkowiaka specjalizujące się w grach nietypowych, inspirowanych przyrodą, opowiadających humorystyczne historie przeplatane trudnymi emocjami.