Czarne Konie Filmu!

Ars Independent 2016 już za niecały miesiąc! O tytuł Czarnego Konia ubiegać będzie się 6 nowych, pełnometrażowych filmów fabularnych, a wśród nich jedna polska koprodukcja i aż trzy obrazy z Azji.

W konkursie Czarny Koń Filmu biorą udział debiuty lub drugie filmy reżyserek i reżyserów z całego świata, które miały premierę w latach 2015/2016. Konkursowe projekcje, jak co roku, odbędą się w katowickim kinie Światowid.

– Tegoroczny konkurs będzie heterogeniczny i nieoczywisty, a mimo to wydaje się jak w soczewce skupiać całą erozję do niedawna solidnych fundamentów społecznych i rozedrganie naszych czasów. Zabierzemy Was w podróż od Chin i Tajlandii po Meksyk i Argentynę przez różnorako rozumiane, ale niezwykle uniwersalne współczesne lęki – dodaje Zuzanna Maciejak, organizatorka Ars Independent.

Kinofile znajdą również na festiwalu m.in. przegląd najciekawszych, nowych etiud studenckich z katowickiej filmówki, dokumenty i filmu muzyczne z 3 stron świata, pełnometrażowe animacje: historyczne „Przygody księcia Ahmeda” z 1926 roku z muzyką na żywo oraz opartych na baskijskim komiksie „Psychonautów”, a także blisko 150 krótkometrażowych filmów animowanych i wideoklipów.

Program konkursu Czarny Koń Filmu 2016:

Maquinaria Panamericana, Joaquin del Paso, MEX / POL 2016 90′
Prezes zakładu przemysłowego umiera w miejscu pracy. Czy można zachować jego śmierć w tajemnicy, aby jak najdłużej otrzymywać wynagrodzenie? Surrealistyczna komedia o ucieczce przed prawdą o kondycji ludzkiej, którą mocno nadwyrężyły wymogi kapitalizmu.

Piekielne słońce, Joyce A. Nashawati, FRA / GRC 2015 88′
Duszny, tonący w żółcieniach thriller, który poza kameralną opowieścią można odczytać jako komentarz polityczno-społeczny o aktualnej sytuacji w Europie.

Dziwne dni, Juan Sebastián Quebrada, COL / ARG 2015 70′
Juan i Luna są zakochani w sobie do szaleństwa. Portret dwudziestoparoletnich outsiderów, dla których najważniejsze są w życiu dobra zabawa, gwałtowny seks i brak zobowiązań.

Old Stone, Johnny Ma, CHN / CAN 2016 80′
Historia taksówkarza, który próbując pomóc potrąconemu motocykliście zostaje wplątany w bezlitosną machinę chińskiej biurokracji. Połączenie estetyki kina azjatyckiego z tradycją amerykańskiego niezalu spod znaku Sundance. Zaangażowane społecznie kino dla widzów, którzy takiego kina do tej pory nie lubili.

Komunikacja i kłamstwa, Lee Seung-won, KOR 2015 103′
Mniej bądź bardziej przypadkowe spotkanie sprzątaczki i nauczyciela znajdujących się w podobnym stanie psychicznego wyczerpania. Szokujący świat koreańskich nizin społecznych, ekstremalnego seksu oraz zaniku komunikacji interpersonalnej.

Motel Mist, Prabda Yoon, THA 2016 105′
Młody gwiazdor znika bez śladu, poszukuje go matka. Młoda prostytutka umawia się ze starszym mężczyzną na sesję sado-maso. Ich drogi spotykają się w tytułowym motelu. Tajska odpowiedź na kino Gregga Arakiego, z kosmitami w tle.