Czarne Konie Gier Wideo!

Kto w tym roku powalczy o tytuł Czarnego Konia Gier Wideo? Znamy już 6 produkcji nominowanych w międzynarodowym konkursie, wśród których znalazły się aż 2 polskie gry!

Konkurs Czarny Koń Gier Wideo skierowany jest do twórczyń i twórców gier wideo wydanych w latach 2015/2016. Konkursowa wystawa otwarta będzie przez 6 festiwalowych dni, od 27 września do 2 października, w gmachu Katowice Miasto Ogrodów przy placu Sejmu Śląskiego 2. Warto pamiętać, że po raz pierwszy w historii festiwalu o przyznaniu nagrody zadecydujecie Wy – festiwalowa publiczność!

Partnerami technologicznymi konkursu są PCStore, VR Enter oraz Need IT.

– Nominowane gry nie mogły być „tylko” bardzo dobre. Musiały gwarantować, że zapadną w pamięć. Jak pierwszy, szczeniacki romans. Jak stary przyjaciel, z którym już się nie rozmawia. Jak ten genialny pomysł, na który się kiedyś wpadło, a który teraz ktoś wciela w życie – dodaje Jacek Wandzel, kurator gier wideo przy Ars Independent, odpowiedzialny za konkursowe tytuły.

Ponadto w programie festiwalu, dla lubiących pograć, m.in. przegląd polskich indyków Game in Poland (m.in. Prophour23), najnowsze przygody ze studia Artifex Mundi (Grim Legends 3, Enigmatis 3, Bladebound) oraz współczesne, interaktywne horrory w Gabinecie Grozy (m.in. Abe VR, Pony Island, The Uncle Who Works For Nintendo). Warto dodać, że w niektóre z gier zagramy w goglach VR!

Program konkursu Czarny Koń Gier Wideo 2016:

The Beginner’s Guide, Everything Unlimited Ltd., USA 2015
Historia znajomości dwóch programistów – Wredena i Cody, pokazana przez pryzmat kodu. Kilka gier połączonych nicią silnej opowieści o przyjaźni. Stawia pytania o to, czy gry mogą być sztuką, i czy atrakcyjność dla użytkownika jest w nich warunkiem niezbędnym.

Cibele, Star Maid Games, USA 2015
Oparta na prawdziwych zdarzeniach gra o miłości, seksie i Internecie. Historia sieciowej relacji dwójki graczy, których intymność pogłębia się z każdą rozmową i telefonem.

Keep Talking and Nobody Explodes, Steel Crate Games, CAN 2015
Dokładnie to, co napisano na opakowaniu: mów, a nie wybuchniesz. Nawet w życiu czasem trzeba nacisnąć „detonuj” i mieć nadzieję, że nic się nie stanie. Innymi słowami: rozbrajanie bomby w VR.

NO THING, Evil Indie Games, POL 2016
Metafora rzeczywistości czasów totalitarnych w prostej konwencji runnera. Jeśli nie mieliście nigdy okazji grać na starych konsolach, „NO THING” zrekompensuje Wam brak tego pokoleniowego doświaczenia.

SUPERHOT, SUPERHOT Team, POL 2016
Emocjonująca strzelanina, w której czas porusza się wraz z graczem. Ogromny crowdfundingowy sukces Polaków, odświeżający skostniały gatunek shootera.

Emily is Away, Numinous Games, USA 2016
Bolesny powrót do pierwszych prób budowania quasi-romantycznych relacji przez internet. Z pomocą komunikatora AOL poznajemy Emily, z którą chcemy pozostać w kontakcie jak najdłużej. Jeden z najciekawszych twistów fabularnych ostatnich lat.