
Grasz?
Zapraszamy na panel dyskusyjny Grasz?, który w tym roku poruszać będzie zagadnienia krytyki i estetyki gier wideo. Marzena Falkowska spróbuje odpowiedzieć na pytanie: po co potrzebujemy krytyków? Magda Cielecka wraz z Jakubem Dvorským przedstawią nam natomiast różne aspekty estetyki w grach elektronicznych – od warstwy wizualnej, aż po rozgrywkę. Multimedialne prezentacje zakończy wspólna debata ze słuchaczami.
Marzena Falkowska / Altergranie
“Marudy i ważniacy: po co potrzebujemy krytyków gier?”
Magdalena Cielecka / Artifex Mundi
“Poza wizualnym – estetyka rozgrywki”
Jakub Dvorský / Amanita Design
„Indie Menu”
Moderator dyskusji: Bartosz Kłoda-Staniecko / Uniwersytet Śląski
Panel dyskusyjny i debata prowadzone będą w języku angielskim.
Marzena Falkowska
Autorka bloga Altergranie, o grach i ich kulturze. Publikowała m.in. na łamach Jawnych Snów i Technopolis. Współpracuje z magazynami Dwutygodnik i Pixel. Zainteresowana grami jako środkami autorskiej ekspresji, nośnikami nieoczywistych emocji oraz treści społecznych i osobistych. Grywa zarówno w popularne produkcje głównego nurtu, jak i eksperymentalne tytuły niezależne. Uwagę krytyczną poświęcając głównie tym drugim. Prelegentka podczas konferencji Grasz? w ramach Ars Independent Festival 2014.
Magdalena Cielecka
Producentka gier w katowickim studiu Artifex Mundi oraz doktorantka Instytutu Sztuk Audiowizualnych Uniwersytetu Jagiellońskiego. W swych zainteresowaniach badawczych oscyluje pomiędzy historią rozwoju gier przygodowych a projektowaniem relacji na linii protagonista – gracz. Nie czeka na Obywatela Kane’a gier wideo. Jeśli akurat nie ogrywa nieznanych nikomu, a frapujących, produkcji, to z pewnością zamęcza kolejny tytuł BioWare.
Jakub Dvorský
Urodzony w Brnie w 1978 roku. Swoją przygodę z grami rozpoczął w wieku piętnastu lat. W 2003 roku ukończył Akademię Sztuk Pięknych w Pradze ze swoją grą Samorost (wykonaną we Flashu) jako projektem dyplomowym. W tym samym roku założył Amanita Design, małe studio niezależne zajmujące się głównie tworzeniem przygodowych gier 2D. Poza Samorostem studio zasłynęło też dwoma innymi tytułami: Machinarium i Botanicula. Jakub Dvorský pracował także przy scenografii filmu kukiełkowego Jana Svěráka Kuki powraca (Kuky se vrací).
Wydarzenie realizowane we współpracy z Czeskim Centrum.